Saranghaeyo Chingu ! Chapter 1

5:01:00 PTG





Chen dan Ae ra adalah kawan baik sejak kecil . Mereka memang tidak boleh dipisahkan . Sejak kecil lagi , Ae ra sangat menyukai Chen tetapi dia tidak beritahu dekat chen kerana takut hubungan mereka sebagai kawan akan terpisah .

Pada suatu pagi yang indah

Ibu Ae Ra : Ae Ra , Ae Ra .. !! Bangun dah lambat dah ni . lagipun Chen dah lama tuggu kat bawah .
Ae Ra : //tgk jam// hah , dah lambat dah ni . eottoke ..
Ibu Ae Ra : dah pegi mandi cepat
Ae Ra : //capai tuala n terus pegi mandi//

Selesai mndi , Ae Ra pun turun ke bawah

Chen : hye, selamat malam .. //senyum// //perli//
Ae Ra : Chen , kau tak payah nak perli sangat la //jeling kat chen//
Ibu Ae Ra :Ae Ra breakfast dulu sebelum pegi sekolah
Ae Ra : tak pe la omma lagipun dah lambat ni //tarik chen yang baru je nak makan roti bakar//
Chen : eh , sabar la dulu. aku nak makan roti kejap .
Ae Ra : aduhaii , lembab la kau ni . budak lelaki macam kau tak boleh makan banyak sangat nanti gemuk .
Chen : biar la gemuk . ramai lagi yang nak kat aku.
Ae Ra : kalau tak de macam mane ?
Chen : kalau tak de , kau kan ade ?! //angkat kening//
Ae Ra : //muka merah// heol ~~ ja ja jangan nak mengarut . tak ingin aku . //jelir lidah//
Ibu Ae Ra : dah la jangan nak gaduh lagi . pegi sekolah tu dah la lambat dah ni .
Ae Ra :  bye , omma //tarik telinga chen//
Chen : ya apha apha apha (sakit) anyeong , omoni .

Mereka pergi ke sekolah dengan menaiki motosikal chen . setelah sampai di sekolah

//bunyi loceng//
Ae Ra : alamak cikgu ade la pulak .
Chen : tak pe jom je
Ae Ra : ye ke ni ?
Chen : ye la . //jalan depan cikgu//
Cikgu : uhm uhm . Chen , Ae Ra ?!
Chen : //senyum// hehehe . ye ?
Ae Ra : *ishh , eottoke ?
Chen : LARI .. !! //tarik tangan Ae Ra//
Ae Ra : yaa .. !!
Cikgu : heol ~~ budak zaman sekarang memang menyakitkan hati //kejar diorg//

//dekat dalam bilik sukan//

Ae Ra : yaa .. !! kau kata tak payah risau . tengok sekarang cikgu dah kejar kita dah .
Chen : miannae //buat muka cute//
Ae Ra : //pukul chen//
Chen : ouch ouch , kau ni perempuan ke ape ? bila masa kau jadi kuat macam ni ?
Ae Ra : //tengok jam tangan// ishh , tengok !! kan dah pukul 10.00 . kita dah lewat setengah jam.
Chen : //duduk rapat-rapat dengan Ae Ra//
Ae Ra : Yahh ..!
Chen : //tutup mulut Ae Ra// aku dengar bunyi tapak kaki .
Cikgu : huh , jumpa pun korang . //tarik telinga chen dengan ae ra//
Chen & Ae Ra : Aaaahh . sakit la cikgu .
Cikgu : tak kira sakit ke tak . sape suruh lari . jom masuk bilik disiplin

//dekat bilik disiplin//

Cikgu : Chen , Ae Ra . awak tau tak awak datang sini untuk belajar bukan untuk bercinta ke ape  .
Chen & Ae Ra : iye , kami tau . tapi kami tak bercinta . maafkan la kami .
Cikgu : sebagai hukuman korang berdua kena bersihkan library .
Chen & Ae Ra : Huh ? Ape?

//bersambung//





















You Might Also Like

1 comments

  1. You are tagged! Please comment back!
    http://blalalableh.blogspot.com/2014/12/giveaway-contest-shawl-by-nursaila.html

    BalasPadam

Review



THEJUNNI

Like us on Facebook

Giveaway



2016


11.1.2017


2016


31.12.2016